Friday, December 16, 2005

 

Cuzco


And now for something completely different. De laatste update kwam uit Lima. Ik heb daar nog een dag rondgelopen en leuke dingen gedaan (naar de film ¨The exorcism of Emily Rose¨, Het centrum bekeken, musea en kerk bezocht, beetje rondhangen op terrasjes, dat soort dingen). Donderdagochtend ben ik naar Cuzco gevlogen. Cuzco is het kloppend hart van archeologisch Peru, en ik moet zeggen dat de vlucht alleen al erg stoer was. Na landing onder de deskundige leiding van taxichauffeur Walter een hotel gezocht en gevonden en gelijk de stad in. Alles ademt hier history uit. Behalve de enorme hoeveelheid toeristen dan, maar dat hoort erbij. Gelijk mijn trip naar Machu Picchu geregeld (dinsdag aanstaande), dus dat gaat goedkomen. Verder kan ik nu al uit betrouwbare bron meedelen dat Cuzco waarschijnlijk de titel ¨gladste stad op aarde¨ verdient. Alle straten zijn hier van die gladde keitjes, en als het dan geregend heeft is het net wintersport (Debutánt!).

BTW: ik ben in Lima ook nog even naar de Peluqueria (kapper) geweest. Nadat ze heel voorzichtig begon te knippen kon ik een aanmoedigend ¨un poco mas¨ niet onderdrukken, maar dat had ik beter wel kunnen doen. Deze dame bleek een rechtstreekse afstammeling van Delilah en het resultaat is op de foto te zien. Maar ja, voor 10 soles mag je ook niet al te veel verwachten.

Mijn planning de komende dagen: morgen musea en kerken, zondag tour van de sacred valley, en maandag en dinsdag dus Machu Picchu. Daarna met de bus naar Arequipa om kerst te vieren.

Webdisk weer geupdate.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?