Monday, December 05, 2005

 

Drieto - de laatste




De laatste update uit Quito. Ik stap straks namelijk op de bus naar Riobamba om me een beetje richting Peru te bewegen. De afgelopen dagen weer een hoop gedaan. Het weer was steeds goed, met uitzondering van zaterdag en zondag. Ik heb vorige week een wedstrijd van de plaatselijke FC, Liga de Quito, bekeken in een kroeg hier. Erg leuk, ze wonnen met 5-1. Communiceren ging prima, en er hing een sombrero dus ik voelde me er gelijk thuis. Verder naar het Itchimbia park geweest, ligt op één van de heuvels hier. Ook al mooi. Zaterdag naar de Mitad del Mundo, de evenaar, geweest. Zie foto´s. En gisteren dus mountainbiken op de Cotopaxi, een vulkaan. Gestart op 4600 meter, best hoog. Wel erg lekker om alleen naar beneden te hoeven. Jammer genoeg was het echt bokkeweer (bokkenweer? je houdt het niet meer bij), maar erg indrukwekkend. Gelukkig nog een goede glimp van de berg zelf kunnen zien. Aparte belevenis. Verder is het hier nog steeds de Quito feestweek: Er rijden constant bussen met feestende mensen door de stad. Erg leuk, behalve als je de volgende dag vroeg op moet.

De telefoon die ik heb aangeschaft lijkt trouwens een tijdelijk oplossing. Hij schijnt op de rest van het continent niet te werken. En voor de literairen onder jullie: ik heb inmiddels 2 boeken gelezen. The Manchurian Candidate, wel aardig, en Dave Eggers´ Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit. Aanrader. Weer wat foto´s beschikbaar op webdisk.

En nu dus naar Riobamba. Ik ben benieuwd....

Comments:
Daco,
Op die foto's waar je niet staat te verkleumen is het net of je aan het verbranden bent...
Kees
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?