Monday, February 06, 2006

 

Dale Boca, Boca Dale



En wie niet springt..... Gisterenavond weer een belangrijk punt van mijn to-do list kunnen strepen: een voetbalwedstrijd in Argentinie bijwonen. We zijn naar Boca Juniors - Lanus geweest, en qua sfeer en beleving kunnen we daar in Europa nog wat van leren. Letterlijk de hele wedstrijd muziek en gezang en veel springen. Boca won met 3-0, dus er viel ook nog wat te juichen. Top dus. Woensdag gaan we naar River Plate, de andere grote club hier. Schijnt net zo leuk te zijn, dus daar verheug ik me op. En het kaartje kostte 16 pesos (ongeveer 4 euri 50). Redelijke prijzen dus!

De afgelopen dagen in BA lijken redelijk op de eerste dagen in Mendoza: Een volledig omgedraaid dag-en-nacht ritme. Veel feesten in grote clubs (Sunset, Big One) en na thuiskomst overdag slapen (na me even Koen of Sander te hebben afgemeld uiteraard). Van BA heb ik dus nog niet veel gezien, maar dat moet de komende dagen lukken.

Kreeg een mailtje van een vriend met onderstaande post-game analyse van de manager van Queens Park Rangers na een slechte wedstrijd die toch gewonnen werd: "To put it in gentleman's terms," he began. "If you've been out for a night and you're looking for a young lady and you pull one, some weeks they're good-looking and some weeks they are not the best. Our performance today would not have been the best-looking bird, but at least we got her in the taxi. She was not the best-looking lady we ended up taking home, but she was very pleasant and very nice, so thanks very much, let's have coffee." Kom daar maar eens om bij Louis van Gaal....

De rest van het nieuws is dat ik net mijn vluchten van en naar Iguazu (14 feb - 17 feb) en Rio de Janeiro (23 feb - 1 mrt) heb geregeld. Cuba wordt dus met een weekje ingekort ten gunste van een weekend carnaval in Rio. Zal mij benieuwen.

Comments:
hé grote neef!
klinkt echt goed daar! weet nu cker dat ik volgend jaar ook die kant op wil! een stuk meer te beleven dan in het franse Besancon zo te lezen... Maar denk dat ik ook nog wat dingen moet ontdekken hier (al is het echt niet veel!)
Liefs van je nichtje
Trouwens, leuk dat je ook mijn site bijhoudt!
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?