Thursday, February 02, 2006

 

El Calafate



En weer een paar dagen en een hoop avonturen verder. Na het vertrek uit Bariloche een prima vlucht naar El Calafate gehad. Zaterdag gearriveerd na op het vliegveld voor het eerst deze trip een hotel gereserveerd te hebben. Ik had van een hoop mensen gehoord dat El Calafate deze tijd van het jaar (de Argentijnen hebben vakantie) erg druk zou zijn. En er waren inderdaad 7 telefoontjes voor nodig om een plekkie te vinden. Maar: uiteindelijk beland in Hospedaje Alejandra en prima geslapen. Zondag de plannen voor de volgende dagen gesmeed en de excursies geregeld.

Maandag naar de reden van bestaan van el Calafate: de Perito Moreno Gletsjer. Erg mooi, fraai, indrukwekkend en bedenk de rest er zelf maar bij. Het is een zeer beweegbare gletsjer; een paar meter per dag. Daarbij geteld de omvang (aan de randen een meter of40 hoog) betekent dat dat er regelmatig hele grote stukken ijs afbreken en in het water vallen. Hels kabaal en leuk om te zien.

Dinsdag een 4x4 tripje in de omgeving gedaan. Er was zelfs een sombrerosteen, dus ik voelde me gelijk thuis na afgelopen seizoen. Veel gezien en ook top.

En woensdag een levenslange ambitie (naast het stelen van een Picasso, het ontdekken van een verloren Inca-stad en sex met een stewardess) vervuld: vliegvissen. Die mannen zagen er altijd zo stoer uit in Frankrijk, dus toen de gelegenheid zich voordeed zag ik mijn kans schoon. De hele dag met 3 man (of om precies te zijn 2 man en 1 vrouw) langs een verlaten rivier gestaan en me de kunst meester gemaakt. Heel erg leuk om te doen, en ´s middags trapte er zowaar een vis in: zo rond 3 uur kon ik mijn eerste (en enige) zelfgevangen forel de kant ophijsen. Goed gevoel.

En nu dus Buenos Aires. Veel over gehoord, dus hetzal mij benieuwen. Het is hier in ieder geval weer een stuk warmer, zo rond de 30 graden. Heb de komende dagen een bijzondere slaapplaats: een soort van guestroom in een kunstgallerij. Met ligbad met bubbelfunctie (http://www.buenosaires.com.ar/1890_b_y_b_1.html klik op mas fotos).Wordt vervolgd.....

Lekker snel internet hier, dus veel fotos geupdate.

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?