Thursday, February 16, 2006

 

Iguazu



Toen ik afgelopen dinsdag op het punt stond naar het vliegveld te vertrekken hoorde ik ineens een hele bekende stem in de kamer naast de mijne. En inderdaad: Pim Ruitenbeek. Pim had op mijn weblog gelezen dat ik in BA was, we hadden wat heen en weer gemaild over wanneer waar een biertje, maar Pim was geveld door een ontsteking aan zijn been. Gelukkig zijn ze hier niet zuinig met de antibiotica, dus het gaat inmiddels weer een stuk beter met hem. Als ik terug ben in BA gaat dat biertje er dan ook zeker van komen.

En toen dus de vlucht naar Iguazu. De piloot had er zin in, dus de watervallen heb ik eerst vanuit de lucht gezien. En aangezien de luchtleiding hier kennelijk wat losser is, hebben we voor het landen eerst een rondje boven de watervallen gedraaid. Top. En gisteren vanaf land. Na in Ecuador de neus van de duivel gezien te hebben, was het nu de beurt aan de `garganta` (keel) van de duivel. Vraag: zijn er meer plaatsen op deze wereld die genoemd zijn naar lichaamsdelen van Lucifer? Maar eerlijk is eerlijk: wederom een heel indrukwekkend stuk natuur. Nog nooit zoveel water zien vallen, je kreeg er dorst van. En de nevel zorgde ervoor dat ik de hele dag nog met een stukje Iguazu falls heb rondgelopen. Na de hoofdact het complex rondgelopen en een speedboattocht gemaakt. Tot onder een aantal watervallen. Dacht ik bij de garganta dat ik nat was, hier kwam het gewoon de boot invallen. Maar wel erg stoer om zo dichtbij te komen. Kortom: iedereen die me dit aangeraden heeft had meer dan gelijk. Stom dat het niet op mijn oorspronkelijke lijstje van 8 stond. De actuele stand van mijn to do`s is trouwens 7 gedaan, 2 te gaan.

Iguazu is trouwens even wennen na BA. Heel erg vochtig, warm en ik heb voor het eerst in weken weer eens last van de prikkende insecten. Vandaag ook nog even naar het drielandenpunt gelopen en Paraguay, Brazilie en Argentinie op 1 foto gezet. Zo direct lunchen, en dan verhuizen naar het schijnt het mooiste hostel van Argentinie. Met een heel groot zwembad....

Net gelezen `the Mick`, de biografie van Micky Mantle. Niet een hele sympathieke vent of zo, maar wel goede verhalen. Nu bezig in `the Lot`, een lekker wegleesboek over een schrijver van quizvragen. Heel veel trivia, handig wellicht voor de quiznight.

Ander stukje trivia is de volgende vraag. Welke kleur heeft het Nederlandse noodpaspoort? Ik weet sinds kort het antwoord: knalroze. De tas van een Nederlands meisje uit mijn hostel was gestoeln, dus heeft ze bij de Nederlandse ambassade een noodpaspoort moeten halen. Hele aparte kleur, maar het valt in ieder geval wel op. Een engelsman wist op te merken dat het wel heel Nederlands was.

De komende dagen: morgen terugvliegen naar Buenos Aires. Overmorgen een thuiswedstrijd van Independiente. Zondag wellicht Boca Juniors. Eten van een Lomo a la Pimienta bij DesNivel op Defensa. Begin volgende week de verplichte musea en andere sightseeing, en dan donderdag vliegen naar Rio voor Carnaval. Ik hou jullie op de hoogte.

Foto`s Buenos Aires en Iguazu zijn geupdate.

En speciaal voor Koen: vorige keer vergeten te melden, de beste speler van Independiente is een 17 jaar oude spits waarvan iedereen hoge verwachtingen heeft. Zijn naam is me even ontschoten, maar zijn bijnaam is `Kun`. Spreek uit als `Koen`. Heel grappig om af en toe met een heel vak `Dale Koen, dale Koen` te zingen. Je zou het leuk vinden hier!

Comments:
Weet Danny Blind dat al?
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?