Wednesday, February 22, 2006

 

Mijn eigen kleine Cubacrisis


De mensen die zich zorgen maken om de beenontsteking van Pim kan ik bij deze geruststellen: het gaat de goede kant op. Pim is weer vrolijk, zie bijgaande foto. Afgelopen maandag (voor de 6e keer tijdens mijn verblijf in Buenos Aires) wezen eten in restaurant DesNivel, Defensa 855 in San Telmo. Geweldige tent. Gewoon goed eten in een ´Argentijn onder de Argentijnen´-sfeer.

Verder mijn tweede Independiente-wedstrijd gezien. Thuis tegen Gimnasia. Vol stadion, het oudste cement-stadion van Zuid Amerika. Weer in het hardcore vak, dus heel veel zingen en geweldige sfeer. Ik ken inmiddels mijn eerste Independiente-liedje:

Dale, dale, dale Ro.....
Hoy te venimos a alentar,
Para ser campeon,
Hoy hay que ganar

Maar...... ik breng het team geen geluk. na de verloren wedstrijd tegen Argentinos Juniors bleek nu Gimnasia te sterk: 0-1. Had ongetwijfeld te maken met het feit dat Kun geblesseerd was, al kwam hij er 20 minuten voor tijd nog wel in. Hij kreeg 2 goede kansen, maar naast en over. Dus mijn Argentijnse vrienden leken opgelucht dat ik de volgende wedstrijd (de zeer beladen derby tegen Racing, de wijkgenoot. Tussen beide stadions staat 1 huizenblok!) niet mee ga maken.

En gisteren dus de Cuba-crisis. Ik kom 1 maart terug uit Rio, dus leek het me een goed plan om 3 maart naar Havana te vliegen. Dus ik naar Asatej, een gerenomeerd reisbureau. En een en ander bleek een stuk minder eenvoudig dan ik gedacht had. Ik zal jullie de ellende besparen, maar 4 uur later (zonder airco, en het is hier 34 graden) zag mijn reisplan er als volgt uit: 7 maart vliegen naar San Juan, Costa Rico. Vervolgens 8 maart van San Juan naar Havana. terugvlucht naar Nederland op 16 maart. 18:45 land ik op Schiphol. Kortom: van mijn initiële 4 weken Cuba blijft er nu dus precies eentje over. 8 dagen Havana dus, want Santiago zit er op deze manier niet in. Maar: filen onder het kopje ´luxeproblemen´, nietwaar?

De afgelopen dagen onder meer weer een filmpje gepikt. Syriana, van de regisseur van ´Traffic´. Film is gewoon Traffic, maar dan met olie in plaats van drugs. Maar wel goed. En naar het Museo National de Belles Artes geweest. Mooi museum, interessante collectie. Kortom: ik kom mijn dagen nog steeds uitstekend door hier.

En morgen naar Rio! Het zal mij benieuwen......

(Paar nieuwe foto´s upgeload)

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?