Wednesday, March 08, 2006

 

De langverwachte update


Sorry, sorry, sorry. Mea culpa. Ik heb veel te lang niets van me laten horen, maar nu heb ik de tijd, de hulpmiddelen en de werkende website om verslag te doen van de afgelopen 2 weken. Maar eerst het belangrijkste nieuws: in tegenstelling tot het plan zit ik nu niet op Cuba maar gewoon in Buenos Aires. En daar blijf ik ook tot het einde van mijn trip, ergens volgende week. De reden: Ik heb hier zo´n 3 weken geleden Karina leren kennen (zie foto), en dat is zo gezellig dat ik op het allerlaatste moment heb besloten de tijd die mij nog rest in Buenos Aires te blijven. Fidel zal dus nog even op mij moeten wachten....

Maar ik was gebleven bij Rio de Janeiro. Vlucht geen probleem, en op donderdag voor Carnaval netjes geland. Vervolgens per taxi naar het appartement in Ipanema. Prima in orde. De vrijdag besteed aan het bezoeken van het grote ¨Christ the redeemer¨-beeld dat boven Rio uittorent. De rest was een aaneenschakeling van feestjes, variërend van straatfeestjes in Lapa en Santa Teresa (een beetje Koninginnedagachtig), tot strandfeesten in Ipanema en natuurlijk het verplichte bezoek aan het Sambodromo. In het Sambadromo (een stadion langs een soort van straat van 700 meter lang) vindt de officiële parade met de wedstrijd tussen de 14 Sambascholen plaats. Elke school heeft ongeveer 80 minuten om haar kunsten te vertonen, en dat gebeurt met veel enthousiasme, geweldige kostuums en praalwagens. Per school meer dan 2000 mensen. Indrukwekkend. Het nadeel is dat de scholen over 2 dagen verdeeld zijn, en dat elke dag om 21:00 begint en om 9:00 ´s ochtends eindigt. Niet te doen dus. We hebben uiteindelijk in een dikke 6 uur 3 scholen gezien. Maar: toeval toeval toeval, bij die drie zaten de uiteindelijke winnaar (Vila Isabel) en de nummer 2 (Grande Rio).

Hoewel het carnaval leuk was, was het hoogtepunt van Rio voor mij de voetbalwedstrijd in het Maracaña satdion tussen Flamengo en Botafogo. Is voetbal in Argentinië al leuk om naar te kijken, in Brazilië gaat er nog een schepje bovenop qua enthousiasme. Voeg daarbij de winst van Flamengo (3-2) met een aantal hele mooie goals en het spektakel was compleet. Verder is Rio een hele mooie stad, veel groen en heuvels wat het erg aangenaam maakt om te bezoeken. Twee nadelen: Het is er constant bloedheet (37 graden) en erg vochtig, en mijn Spaans bleek ineens tamelijk nutteloos. En dat viel toch even tegen. Maar al met al, blij dat ik geweest ben, mooie ervaring.

En toen weer terug naar Bs As. Met Karina afgesproken een weekendje strand te doen in Pinamar, dus zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Carilo, een rustige badplaats aan de Atlantische kust. Niet veel over te vertellen, behalve dan dat het erg leuk was. Zo leuk dat ik dus besloten heb om hier nog wat langer te blijven.

Overig nieuws: mijn camera heeft het begeven, dus geen foto-updates. Wellicht dat er nog iets te redden valt van de geheugenkaarten. Ik hoop het wel, want er staan een hoop foto´s van Rio op. En Independiente - Racing, een beetje a la Ajax - Feyenoord, is geëindigd in 2-0. 2 doelpunten van Kun.

Samenvattend: weer een paar mooie weken achter de rug, en een rustige week in Bs As voor de boeg. En dan weer terug naar Nederland......

Comments:
Beetje mannelijke kaaklijn!
 
nu al onder de plak!
 
Wordt een vaste vraag voor de Quiznight!
 
Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?